Od rana 3 stycznia obsługa interesantów w wyszkowskim inspektoracie ZUS odbywała się już w nowej siedzibie - budynku Preludium przy ul. Chopina 9. Tego dnia odbyło się też uroczyste otwarcie nowej sali obsługi klienta. Poza lokalnymi władzami, uroczystość zaszczyciła swoją obecnością prezes ZUS Gertruda Uścińska.
- Wpisujemy się w kontekst zadań, które codziennie staramy się rzetelnie wykonywać, czyli świadczyć usługi na rzecz naszych ubezpieczonych - mówiła prezes. - To ważne miejsce nie tylko społecznie, ale też miejsce wymiany informacji publicznej, a dla tych, którzy pobierają świadczenia - istotna część każdego dnia.
Goście chwalili nową salę obsługi za przestronność, nowoczesność. Zdaniem prezes ZUS, odpowiada ona najwyższym standardom europejskim, jest dostosowana do aktualnych potrzeb i zadań ZUS.
- Dziś przyjazny urząd to prawdziwa filozofia - mówił burmistrz Grzegorz Nowosielski. A starosta Bogdan Pągowski cieszył się, że nie ziściły się plany sprzed kilku lat likwidacji inspektoratu ZUS w Wyszkowie.
Dyrektor Oddziału ZUS w Płocku Beata Pawlińska-Wiak przypomniała, że już od wielu lat instytucja szukała możliwości poprawy warunków lokalowych. W 2015 roku zapadła decyzja o zakupie lokalu w budynku, w bezpośrednim sąsiedztwie siedziby Inspektoraru przy ul. Sowińskiego 63.
- To zaledwie 100 metrów obok - mówiła. - Teraz możemy powiedzieć, że nie tylko doskonalimy standardy jeśli chodzi o rozwój usług cyfrowych, ale też podnosimy jakość obsługi bezpośredniej naszych klientów.
W nowej sali obsługi klienta jest dziewięć (było 6) stanowisk obsługi, strefa oczekiwania, kącik dla dzieci. SOK czynna jest od poniedziałku do piątku, w poniedziałki od 8.00 do 18.00, a w pozostałe dni do 15.00. Pozostałe zadania wykonywane będą nadal w siedzibie inspektoratu przy ul. Sowińskiego. Tam też swoje biuro ma nadal kierownik Inspektoratu.