"Pioruny" zobaczyły, że chemia może być arcyciekawa i umocniły się w swoim pozytywnym podejściu do świata nauki.
Młodzież, pokazując doświadczenia chemiczne i opisując je na żywo dla młodszych przyjaciół wzbogaciła swój projekt naukowy o entuzjastyczne reakcje "pioruńskich fanów" i satysfakcję wynikającą z procesu edukacji. Laboratorium, specjalne okulary ochronne, czerwona odzież "Piorunów", białe kitle naukowców - to robiło wrażenie!
Zademonstrowano Piorunom naprawdę wiele. Na przykład: otrzymywanie tlenu, próba Tollensa, zegar jodowy, kolorowy wir, złota wstęga, atrament sympatyczny, płynny "układaniec" to najważniejsze z obejrzanych badań.
Podczas tego spotkania w gimnazjum, małe Pioruny poczuły się jak w centrum naukowym. Efektem takich integracyjnych zajęć intelektualnych oprócz znakomitego przygotowania dydaktycznego gimnazjalistów i ich satysfakcji jest szansa, że młodzi obserwatorzy z biegiem czasu zamienią się w żądnych wiedzy Młodych Pioruńskich Naukowców, czego im oczywiście serdecznie życzymy.
Autor: Katarzyna Czechowska