REKLAMA

Blogi - Blog publicystyczny o życiu codziennym

Pozycjonowanie stron w Holandii - SEO w Google.nl
Tomasz Karp

Pozycjonowanie stron w Holandii – daj się znaleźć w Google.nl! Kraje Beneluksu takie jak Holandia cechuje prężnie rozwijająca się ekonomia i zamożność społeczeństwa. Dlatego coraz więcej polskich przedsiębiorców decyduje się na rozszerzenie swojej działalności na inne kraje Unii Europejskiej. Pozycjonowanie stron w holenderskim Google może przynieść wymierne i długofalowe rezultaty. Warto poznać tajniki niderlandzkiego SEO i zyskać nowych, zagranicznych klientów.

2019-11-13 21:21:47

Pozycjonowanie Holandia

Pozycjonowanie Holandia – to świetny pomysł na rozwój biznesu. Jak podają statystyki Banku Światowego, aż 92,1% Holendrów ma dostęp do Internetu. Porównując, w Polsce według Głównego Urzędu Statystycznego odsetek ten w 2018 roku wyniósł 84,2%. Holandia to ponadto kraj, który przoduje w wynikach osiąganych przez e-commerce. Rynek sprzedaży internetowej w zeszłym roku zarobił prawie 25 miliardów Euro.

Takie informacje napawają optymizmem polskich przedsiębiorców, którzy chcą rozszerzyć swoje usługi. Pozycjonowanie na Holandię staję się więc coraz bardziej opłacalne, dzięki firmom jak Rankit.pl, która zajmuje się skutecznym pozycjonowaniem w wyszukiwarkach. Dzięki pozycjonowaniu istnieje możliwość osiągnięcia długofalowych rezultatów w wynikach wyszukiwarki. SEO w Holandii, w odróżnieniu od płatnych kampanii PPC, jest relatywnie tańsze, ale równie skuteczne. Pojawianie się w górnych, organicznych wynikach wyszukiwarki ma miejsce nawet po skończonej kampanii pozycjonowania i optymalizacji. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców dostrzega liczne zalety w takim modelu.

Pozycjonowanie stron holenderskich - w jakiej wyszukiwarce?

Pozycjonowanie stron holenderskich powinno być skupione na wyszukiwarkach internetowych, które są najczęściej używane. Mieszkańcy kraju tulipanów są internautami podobnymi do nas. Dlatego też Google holenderskie przoduje w wynikach. Według rankingu Stat Counter Global Stats, z amerykańskiego giganta korzysta 91,9% użytkowników Internetu. Zaraz po nim znalazł się Bing – 4,68% i Yahoo! - 1,4%. Dzięki temu pozycjonowanie strony w Holandii może być porównywalne do polskiego SEO.  Nie trzeba także uczyć się algorytmów nowej wyszukiwarki. Jak ma to miejsce na przykład w Rosji, gdzie używany jest Yandex.

Skuteczne pozycjonowanie w Holandii działa podobnie, jak w Polsce. Liczy się optymalizacja, unikalność, link building i dostarczenie klientom, jak najlepszych informacji. Dzięki temu nasza witryna będzie lepiej indeksowana przez roboty wyszukiwarki, co pomoże w pozyskaniu nowych klientów.

Jak pozycjonować strony w holenderskim Google?

Pozycjonowanie w holenderskim Google opiera się na działaniach on-page i off-page. Każdy z tych elementów jest istotny w budowaniu dobrej widoczności w Internecie. Dlatego też warto poświęcić chwilę na zagadnienia związane z pozycjonowaniem. Pomoże to w odniesieniu sukcesu zarówno na polskim, jak i holenderskim Google.

Jedną z najbardziej kluczowych czynności jest budowanie sieci linków (ang. link building). Polega ono na umieszczaniu odnośników do naszej strony internetowej na zewnętrznych portalach. Im więcej, wysokojakościowych linków – tym lepsza ocena ze strony robotów indeksujących. Specjaliści SEO, którzy zajmują się tym aspektem, tworzą więc sieć tematycznych zapleczy, na których umieszczane są publikacje z linkiem do naszej strony docelowej.

Oprócz tego bardzo pomocne są także katalogi SEO, z których korzystają holenderskie strony internetowe. Wbrew powszechnej opinii, ich czas jeszcze nie minął. Zmienił się jednak ich charakter. Niegdyś, faktycznie istniał trend umieszczania linków do swojej strony w setkach katalogów (nie inaczej, było w przypadku stron zapleczowych). Takie działanie przynosiły szybkie i wymierne efekty. Jednakże kolejne aktualizacje algorytmów Google zatrzymały ten proces. Obecnie bardzo duża liczba linków może być odebrana negatywnie.

Dzisiaj Google stawia przede wszystkim na jakość, a nie na ilość. Pozycjonowanie w Holandii można zatem bez obaw rozpocząć od bezpłatnych i wiarygodnych katalogów SEO. Strony takie jak Expatica Netherlands, czy też B9 dostarczą nam wymiernych efektów. Nasza witryna będzie uznana przez roboty za godną polecenia, a to doprowadzi do częstszych wizyt niderlandzkich klientów.

Optymalizacja strony na Google.nl

Optymalizacja SEO Holandia – to podstawa wszelkich działań związanych z polepszeniem widoczności na niderlandzkim rynku. Im lepsza optymalizacja i unikalny content tym lepsza pozycja strony. Dlatego też pozycjonowanie holenderskich stron internetowych nie może rozpocząć się bez właściwie przeprowadzonego audytu SEO. Wykaże on wszystkie słabe i mocne strony naszej witryny. Zdublowany content, kanibalizacja słów kluczowych, brak przekierowań i niewłaściwie zbudowana architektura witryny? Te, jak i masa innych czynników wpływa nie tylko na tak zwane User Experience, ale także na pozycję strony w wynikach wyszukiwarki.

Przetłumaczenie witryny na właściwy język, odzwierciedlenie architektury polskiej wersji na holenderską i optymalizacja treści to tylko wycinek, jakim zajmuje się agencja reklamowa w Holandii. Doświadczenie oraz profesjonalizm pozwoli na świeże i obiektywne spojrzenie na naszą stronę. Wprowadzenie niezbędnych poprawek jest konieczne do zyskania wysokich pozycji w Google.nl.

Strona internetowa na Holandię - jaka domena i na co zwrócić uwagę?

Profesjonalne strony internetowe Holandia to szereg czynników, o których musi pamiętać każdy web-developer. Jedną z kluczowych kwestii jest domena holenderska, czyli w rozszerzeniu .nl. Jest to oczywiście niderlandzki odpowiednik .pl. Jeżeli nasza strona ma być docelowo holenderska, musi zawierać nie tylko domenę, ale także właściwy język. Ponadto warto pamiętać o wymaganiach, które dotyczą rejestracji poszczególnych zagranicznych domen. W przypadku holenderskiej witryny nie musimy rejestrować działalności gospodarczej na terenie Holandii, jednakże powinniśmy posiadać tam lokalnego przedstawiciela.

Można także zastanowić się nad wersjami językowymi. Dzięki temu możemy pozostać przy macierzystej, brandowej domenie, a skupić się na atrybutach. Tak zwane hreflangi informują roboty wyszukiwarki o dostępnych wersjach językowych, dzięki temu holenderscy użytkownicy trafią na dedykowaną im stronę internetową. W obu tych przypadkach należy jednak zadbać o poprawną wersję językową strony.

Nie można zapominać także o budowie przyjaznego adresu URL. Nie powinny się w nim znaleźć żadne znaki diakrytyczne, specjalne, ani podkreślniki. Im prostszy, płytszy i łatwiejszy do zapamiętania adres, tym lepiej.

Pozycjonowanie sklepu holenderskiego - jak wybrać frazy long tail?

Tworząc sklepy internetowe w Holandii, musimy brać pod uwagę oczekiwania użytkowników. Dobór właściwych słów kluczowych jest bardzo ważny. Dlatego też warto zbadać za pomocą bezpłatnych narzędzi (Ubersuggest, AnswearThePublic), co wpisują w przeglądarkę holenderscy użytkownicy. Podstawowym błędem, jaki można popełnić to skopiowanie polskich słów kluczowych na inną wersję językową. Sklep internetowy w Holandii musi być dopasowany do niderlandzkich użytkowników. Wybór fraz z długim ogonem, czyli tak zwany longtail, powinien odzwierciedlać faktyczne zapytania holenderskie.

SEO Holandia – to dobry wybór dla naszego sklepu internetowego, jeżeli zauważymy drzemiący potencjał na nasze usługi na niderlandzkim rynku. Zagraniczne pozycjonowanie może być odmienne od polskiego. Jednakże dzięki odpowiednim specjalistom SEO holenderskie wyszukiwarki stoją przed nami na oścież! Warto poznać bliżej zalety kraju Beneluksu i kwitnących tulipanów.

Autor tekstu https://kordianminkina.pl


Tomasz Karp

Udostępnij:


REKLAMA

Komentarze

Brak komentarzy...

Zostaw komentarz


POLECANE FIRMY

REKLAMA

AKTUALNOŚCI

KALENDARZ WYDARZEŃ

13
Poniedziałek
Lipiec 2020
Lipiec
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
2930
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
12
imieniny:
Danieli, Irwina, Małgorzaty

REKLAMA

REKLAMA

pl.jooble.org PRACA