Ponad ¾ polskich internautów robi zakupy online1, uznając je za wygodne, nieskomplikowane i bezpieczne2. Do ich największych zalet e-konsumenci zaliczają duży wybór produktów, darmowe i szybkie dostawy, atrakcyjne ceny i bezdotykowe płatności online3. A co najbardziej motywuje ich do zakupów w internecie? Jak się okazuje, są to nie tylko ceny i promocje4!
Najważniejsze czynniki dla polskich e-konsumentów
To wcale nie atrakcyjne ceny motywują największą liczbę Polaków do robienia zakupów i dokonywania płatności online4. Znalazły się one dopiero na 4. miejscu w zestawieniu4. Co w takim razie jest najważniejsze dla e-konsumentów?
Jak się okazuje, dostępność przez całą dobę, którą wskazuje ponad ¾ badanych4. Ma ona tak samo duże znaczenie dla kobiet, jak i mężczyzn oraz osób z różnych kategorii wiekowych4. Zaraz za nią znalazła się wygoda, która w tym wypadku rozumiana jest jako brak konieczności jechania do sklepu stacjonarnego4. Podium uzupełnia nieograniczony czas wyboru – Polacy cenią sobie możliwość przeglądania produktów tak długo, jak chcą4.
A co z wspomnianymi wcześniej promocjami? Okazuje się, że na zniżki dla klientów wskazuje zaledwie 30% badanych4. Stanowią one natomiast istotny czynnik motywujący do częstszego robienia zakupów online, podobnie jak różnego rodzaju kody rabatowe5.
Co jeszcze motywuje Polaków do zakupów online?
Ponad połowę e-konsumentów do robienia zakupów online motywuje możliwość zamawiania produktów, gdy sklepy stacjonarne są zamknięte, łatwość porównywania ofert, większy asortyment oraz dostęp do różnych form płatności online4.
Konsumenci cenią sobie także szybkość zakupów przez internet, wiele dostępnych form dostarczania produktów oraz łatwość znalezienia specjalistycznych albo rzadkich towarów4.
Jak płacić online za zakupy? Z Visa Mobile!
Wygoda, dostępność i łatwość zakupów online są bardzo istotne dla e-konsumentów4. Nic więc dziwnego, że na rynku pojawiają się nowe metody płacenia przez internet, które powodują, że finalizowanie transakcji jest nieskomplikowane i szybkie. Jedną z nich jest Visa Mobile – rozwiązanie wprowadzane na rynek, z którego skorzystać mogą już pierwsi Polacy6. Co sprawia, że warto się nim zainteresować?
Płatności z wykorzystaniem Visa Mobile mogą być szybsze, gdyż płacący nie musi wprowadzać za każdym razem danych karty płatniczej. Robi się to tylko raz – na etapie konfiguracji usługi, która jest łatwa i szybka. Podczas płatności online nie trzeba również podawać jakichkolwiek haseł, przeklikiwać się przez wyskakujące okna i wypełniać wielu pól formularza. Co więcej, każda transakcja jest też zabezpieczana przez Visa. Wszystko to sprawia, że Visa Mobile zapewnia komfortowe płatności przez internet, które potwierdzane są w aplikacji na smartfonie6.
Aby skorzystać z usługi, należy uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej albo pobrać samodzielną aplikację Visa Mobile (ze sklepu z aplikacjami dedykowanego systemowi operacyjnemu użytkownika). Lista banków, których klienci już teraz skorzystają z usługi, znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html (niektóre wymagają aktualizacji aplikacji albo innych dodatkowych czynności). Trzeba jednak dodać, że wkrótce metoda ta będzie dostępna dla większej liczby osób, dlatego warto obserwować sytuację6.
Artykuł powstał na zlecenie Visa Europe Limited
Bibliografia:
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 72
- Raport E-IzbyMr&Mrs Commerce 2022, s. 6
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 77
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 82
- VISA, Visa Mobile - jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 17.08.2022
Materiał zewnętrzny
Komentarze
Zostaw komentarz