REKLAMA

AKTUALNOŚCIMiastoPowiatSportRozrywkaNaukaTurystykaNa SygnaleKącik PrasowyKulturaPrzetargi i komunikatyWyboryPomoc dla Ukrainy

Co kupują online mieszkańcy mniejszych i większych miejscowości?

Kącik Prasowy

77% polskich internautów kupuje online [1], a do najczęściej wybieranych przez nich produktów zaliczają się odzież, obuwie oraz kosmetyki i perfumy [2]. Jednak na wybory e-konsumentów wpływ ma wiele czynników – wiek, płeć, a nawet miejsce zamieszkania [3]. Sprawdźmy więc, jakie produkty najczęściej zamawiają mieszkańcy mniejszych i większych miejscowości.

REKLAMA

Mieszkańcy większych miejscowości, liczących co najmniej 200 tysięcy osób, są najbardziej aktywni jeżeli chodzi o zakupy online - stanowią 32% wszystkich e-konsumentów [4]. Dla porównania osoby zamieszkujące wsie to 20% spośród kupujących przez internet [4].

Co najczęściej zamawiają mieszkańcy największych miejscowości?

Prym wiedzie odzież, a także akcesoria i dodatki do niej - na zakupy online produktów z tej kategorii decyduje się aż 73% e-konsumentów [5]. Sporo osób wybiera także obuwie (62%), książki, płyty i filmy (55%), kosmetyki oraz perfumy (53%), a także sprzęt RTV/AGD (51%) [5]. Mieszkańcy dużych miast, częściej niż mieszkańcy wsi, decydują się natomiast na odzież sportową, produkty spożywcze, sprzęt komputerowy, ubezpieczenia, multimedia, podróże czy bilety do kin i teatrów [5].

Osoby zamieszkujące mniejsze miejscowości także najczęściej kupują w internecie odzież (75% spośród wszystkich e-konsumentów) [5]. Dużą popularnością cieszą się wśród nich również obuwie i kosmetyki (63%), a także książki, płyty i filmy, sprzęt RTV/AGD oraz produkty farmaceutyczne – zamawia je co najmniej połowa badanych [5]. Mieszkańcy wsi częściej niż osoby z dużych miast decydują się na zakupy online kosmetyków, samochodów i części do nich, biżuterii oraz materiałów budowlanych [5].

Sytuacja gospodarstwa domowego a wybory e-kupujących

O wyborach osób robiących zakupy w sieci decyduje nie tylko miejsce zamieszkania, ale również sytuacja finansowa gospodarstwa domowego [6]. E-konsumenci deklarujący ją jako dobrą, częściej zamawiają produkty z większości kategorii [6]. Osoby, których sytuacja finansowa jest „średnia” albo „zła” z podobną częstotliwością kupują online wyłącznie artykuły dziecięce i zabawki, biżuterię, ubezpieczenia, materiały budowlane oraz oprogramowanie komputerowe [6]. Warto dodać, że właściciele gospodarstw o „złej” sytuacji finansowej rzadziej kupują produkty z niemal wszystkich kategorii [6].

Visa Mobile - płatności online z dowolnego miejsca

Bez względu na miejsce zamieszkania, kupujący online mogą korzystać z nowoczesnych rozwiązań płatniczych, które powodują, że finalizowanie transakcji zawieranych w internecie jest szybkie, łatwe i bezpieczne. Należy do nich Visa Mobile - usługa wprowadzana na rynek, dzięki której nie ma konieczności podawania danych karty płatniczej oraz jakichkolwiek haseł w trakcie płatności w sklepie internetowym [7].

Jest to duże udogodnienie dla e-kupujących, którzy dzięki temu unikną wypełniania wielu pól formularza oraz przeklikiwania się przez wyskakujące okna. Co więcej, każda transakcja jest zabezpieczana przez Visa [7].

Jak skorzystać z tego rozwiązania? Aby płatność online z Visa Mobile była możliwa, wystarczy tylko uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej (warto pamiętać, że może to wymagać aktualizacji aplikacji albo innych dodatkowych czynności) albo ściągnąć samodzielną, bezpłatną aplikację (w sklepie z aplikacjami dedykowanym konkretnemu systemowi operacyjnemu). Po konfiguracji usługi, która jest bardzo prosta (wystarczy jednorazowo dodać kartę Visa i kilka innych informacji, jak adres e-mail czy numer telefonu), można płacić za zakupy w sklepie internetowym [7].

Lista banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile, znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html [7]

Materiał partnera

Artykuł powstał przy współpracy z Visa

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 143
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 144-155
  4. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 149-150
  6. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 151
  7. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 14.06.2022

 

REKLAMA

Admin Admin

Udostępnij:


Komentarze

Brak komentarzy...

Zostaw komentarz


POLECANE FIRMY

REKLAMA

OSTATNIE KOMENTARZE

Powiększyć teren pod cmentarz, a przy okazji pod bloki
Do Mańka dobrze mówisz, popieram twą tezę
Irek
Powiększyć teren pod cmentarz, a przy okazji pod bloki
A co po drugiej stronie Pultuskiej naprzeciwko cmentarza komunalnego jest szykowane dokładnie za pomnikami Skwary . Czy też miejsce na nowe bloki ?
Polonez
Powiększyć teren pod cmentarz, a przy okazji pod bloki
Parafialny Idziego zapchany. Na Rybienku też ciasno. Pozostaje tylko komunalny który też nie jest z gumy. To logiczne i perspektywiczne myślenie w kategoriach dłuższych niż jedna czy dwie kadencje. Tereny pod bloki też już powoli się kurczą więc trzeba już teraz pomyśleć i przygotować rezerwę jeśli się myśli o ściąganiu nowych mieszkańców w przyszłości.
Maniek

REKLAMA

KALENDARZ WYDARZEŃ

26
Poniedziałek
Wrzesień 2022
Wrzesień
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
293031
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
12
imieniny:
Cypriana, Justyny, Ä?ucji

REKLAMA