Rozstrzygnięto 18. edycję konkursu Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy, który organizuje Business Centre Club przy współudziale Ministerstwa Finansów. W tym roku wyróżniono 64 urzędy, a wśród nich - wyszkowski.
Celem konkursu jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta oraz tworzenie między administracją skarbową a przedsiębiorcą relacji charakteryzujących się wzajemną życzliwością i profesjonalizmem.
- W ciągu tych 18 lat uhonorowaliśmy setki urzędników. Uhonorowaliśmy ich za życzliwość, za to, że wyciągają ręce do przedsiębiorców, dążą do tego, by US stał się prokonsumencki. Dziękuję laureatom za waszą życzliwość, zrozumienie, odrzucenie stereotypów, że jesteśmy przeciwnikami - mówił Marek Goliszewski. Prezes BCC podziękował także ministrowi finansów Tadeuszowi Kościńskiemu i jego resortowi, minister Magdalenie Rzeczkowskiej i jej zespołowi oraz koordynatorom konkursu ze strony BCC.
Inicjatywa zorganizowania konkursu powstała 18 lat temu. Porozumienie w tej sprawie podpisano 28 lutego 2002 r. między Ministerstwem Finansów oraz Business Centre Club. W tym roku z powodu pandemii koronawirusa ankieta konkursowa została przeprowadzona w sposób elektroniczny, co umożliwiło zadanie większej liczby pytań i przeprowadzenie szerszego badania.
Respondentom zadano szereg pytań dotyczących różnych aspektów kontaktu z urzędami skarbowymi, m.in. dostępnej infrastruktury, poziomu obsługi, częstotliwości kontaktów czy języka, jakim urzędnicy porozumiewają się z kontaktującymi się z nimi osobami. Odpowiedzi na te pytania zostały podzielone na bloki tematyczne, pozwalające na przeanalizowanie wielu elementów składających się na wizerunek urzędów skarbowych i budowanych przez nich relacji z perspektywy przedsiębiorcy.
Wnioski z ankiety:
- klienci często kontaktują się z obsługującymi je urzędami;
- urzędy częściej kontaktują się z klientami;
- urzędy częściej odwiedzają klientów w sprawach dot. kontroli, informacje przekazują generalnie mailem i telefonicznie;
- klienci mają odpowiednie warunki do rozmowy;
- klienci często czekają na umówione spotkanie;
- szybkość załatwiania sprawy klienta jest zależna od kanału kontaktu;
- czasami urzędy odpisują na maile z opóźnieniem;
- urzędnicy są uprzejmi podczas spotkań;
- urzędnicy są kompetentni.
W tegorocznej edycji tytuł „Urzędu Skarbowego Przyjaznego Przedsiębiorcy” otrzymały 64 urzędy. Najwięcej urzędów zostało nagrodzonych w województwach: śląskim - 9, mazowieckim - 7, kujawsko-pomorskim - 6 oraz zachodniopomorskim - 6. Wyróżnione urzędy skarbowe otrzymują tytuł „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy – 2020”. Prawo używania tytułu przysługuje przez rok, tj. do czasu rozstrzygnięcia następnej edycji konkursu.
Źródło: BCC
Komentarze
Zostaw komentarz