Inspektorat ZUS w Wyszkowie od wielu lat boryka się z problemami lokalowymi, związanymi z brakiem odpowiedniej powierzchni biurowej, w tym przeznaczonej na bezpośrednią obsługę klientów. Od kilku lat analizowano różne warianty poprawy warunków lokalowych Inspektoratu, m.in. budowę nowej siedziby. Ostatecznie jednak zdecydowano się nabyć gotowy lokal, w niedalekiej odległości od siedziby Inspektoratu, czyli przy sąsiedniej ulicy Chopina. Jest to lokal 100-metrowy, usytuowany na parterze apartamenowca Preludium. Obecnie trwa w nim remont. Powstanie tam dziewięć nowoczesnych, zgodnych z obowiązującymi w ZUS standardami, stanowisk obsługi klientów. Aktualna Sala Obsługi Klientów w wyszkowskim Inspektoracie znajduje się w pierwszym pomieszczeniu zlokalizowanym w strefie wejściowej do jednostki, praktycznie w holu przejściowym. Na całej jej powierzchni funkcjonuje sześć stanowisk.
- Obowiązujące standardy określone w „Zasadach obsługi klientów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych” zobowiązały nasz Oddział do podjęcia działań docelowo prowadzących do podniesienia jakości obsługi klientów oraz poprawy warunków pracy pracowników Inspektoratu – mówi rzecznik ZUS Oddział Płock Barbara Smardzewskiej-Czmiel.
Pierwotnie przeprowadzkę Sali Obsługi zapowiadano na październik jednak tak się nie stanie. Kierownik wyszkowskiego Inspektoratu zapewnia jednak, że zmiany nastąpią do końca tego roku. W budynku przy Chopina 9 będzie funkcjonowała tylko Sala Obsługi Klientów, zaś pozostałe zadania Inspektoratu będą realizowane w dotychczasowej lokalizacji, czyli w budynku przy ulicy Sowińskiego 83.