24 stycznia burmistrz ogłosił konkurs na stanowisko dyrektora WOK "Hutnik". Stało się to po odwołaniu z funkcji Mariusza Kowalskiego, który wcześniej złożył rezygnację.
Czytaj także: Odwołany po rezygnacji
Dotychczasowemu dyrektorowi przysługuje trzymiesięczny okres wypowiedzenia, w czasie którego najpierw ma on obowiązek wykorzystać przysługujący urlop wypoczynkowy, a następnie będzie zwolniony z obowiązku świadczenia pracy z zachowaniem prawa do dotychczasowego wynagrodzenia. Okres wypowiedzenia upłynie 31 marca. Do tego czasu obowiązki dyrektor WOK "Hutnik" ma pełnić Małgorzata Ślesik-Nasiadko, dyrektor Biblioteki Miejskiej w Wyszkowie. Natomiast do 24 lutego burmistrz czeka na dokumenty aplikacyjne od kandydatów na nowego dyrektora WOK "Hutnik". Przewidywany termin zatrudnienia nowego dyrektora to 1 kwietnia, a okres powołania - 3 lata.
Wymagania stawiane kandydatom to: wykształcenie wyższe (wymagany profil wykształcenia: zarządzanie kulturą lub menedżer kultury lub kulturoznawstwo lub ekonomia kultury lub dziennikarstwo lub zarządzanie lub komunikacja zewnętrzna); minimum 3-letni staż pracy lub 3-letnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej w sektorze kultury. Wśród innych wymagań jest minimum 4-letnie doświadczenie w realizacji zadań związanych z sektorem kultury. Od kandydatów oczekuje się także przedstawienia autorskiego programu działania Wyszkowskiego Ośrodka Kultury „Hutnik” na lata 2025 - 2028. Program powinien obejmować:
1) diagnozę stanu instytucji w odniesieniu do udostępnionych przez Wyszkowski Ośrodek Kultury „Hutnik” aktualnych danych sprawozdawczo-organizacyjnych instytucji - analiza SWOT,
2) główne wyzwania/ priorytety oraz kluczowe do uregulowania obszary problemowe,
3) cele/ projekty - kluczowe do realizacji w latach 2025-2028, z uwzględnieniem:
a) współpracy ze środowiskiem przemysłów kreatywnych (artyści, instytucje, NGO, biznes, środowisko akademickie),
b) działań edukacyjnych,
c) propozycji możliwości pozyskiwania dodatkowych środków na działalność,
d) planu zarządzania instytucją (zasoby ludzkie, struktura organizacji, zasady komunikacji wewnętrznej etc.),
e) planu komunikacji zewnętrznej (strategia, promocja, marketing).
Wśród dodatkowych wymagań stawianych kandydatom, znalazły się m.in.: znajomość przepisów prawnych, predyspozycje osobowościowe: samodzielność, kreatywność, dyspozycyjność, odpowiedzialność, rzetelność, kultura osobista, umiejętność kształtowania dobrych relacji interpersonalnych, odporność na stres, znajomość specyfiki działalności jednostki samorządu terytorialnego, predyspozycje do organizowania i prowadzenia przedsięwzięć promocyjnych związanych z działalnością kulturalną i twórczością artystyczną, umiejętności menadżerskie i organizacyjne oraz doświadczenie w kierowaniu zespołem, doświadczenie w pracy z grupami artystycznymi, sportowymi, seniorami, środowiskami twórczymi, doświadczenie w organizacji dużych wydarzeń artystycznych, doświadczenie w PR oraz w promocji i marketingu.
***
Od Redakcji: Ponieważ w sprawie odejścia Mariusza Kowalskiego ze stanowiska dyrektor WOK "Hutnik" pozostaje nadal wiele niejasności, 3 stycznia skierowaliśmy do burmistrza poniższe pytania:
1. Kiedy dyrektor WOK Hutnik p. Mariusz Kowalski złożył rezygnację ze stanowiska? Jaki podał powód swojej rezygnacji?
2. Czy z chwilą podjęcia decyzji o rozwiązaniu współpracy z p. Mariuszem Kowalskim burmistrz podjął próbę rozwiązania umowy za porozumieniem stron bez konieczności wszczynania długotrwałej i skomplikowanej procedury odwołania dyrektora ze stanowiska?
3. Czy w związku z rezygnacją p. Mariusza Kowalskiego konieczna była cała procedura odwołania, którą przeprowadzał burmistrz?
4. Ile gminę będzie kosztowało odejście p. Mariusza Kowalskiego z pracy w WOK "Hutnik"? Proszę o szczegółowy wykaz wszelkich świadczeń przysługujących dyrektorowi Mariuszowi Kowalskiemu.
5. Kto będzie kierował Ośrodkiem/ pełnił obowiązki dyrektora do 31 marca, gdy p. Mariusz Kowalski będzie na urlopie a następnie będzie zwolniony ze świadczenia pracy?
6. Czy i kiedy zostanie ogłoszony konkurs na stanowisko dyrektora?
Przekazujemy również pytanie skierowane przez naszego Czytelnika: "Mamy do czynienia z odwołaniem dyrektora czy rozwiązaniem kontraktu menadżerskiego? Kontrakt menadżerski nie przewiduje urlopów, gdyż jest to umowa cywilna, a dochodzenie w kwestiach spornych odbywa się w sądzie cywilnym a nie pracy" - proszę o zajęcie stanowiska i wyjaśnienie statusu umowy p. Mariusza Kowalskiego oraz prawnych aspektów jej rozwiązania".
Po prawie dwóch tygodniach oczekiwania, otrzymaliśmy odpowiedź, którą - z upoważnienia burmistrza Piotra Płochockiego - podpisał jego zastępca Piotr Eychler:
- W związku z wnioskami o dostęp do informacji publicznej, złożonymi w dniu 3 stycznia 2025r., wskazuję, że informacja publiczna w kształcie wskazanym w ww. wnioskach wiąże się z większą pracą, niż proste czynności kancelaryjno- biurowe o charakterze technicznym, angażując co najmniej kilkunastu pracowników w poszczególnych komórkach organizacyjnych Urzędu. Dlatego też, na miarę możliwości organizacyjnych, przy zapewnieniu bieżącej obsługi mieszkańców oraz realizacji pozostałych zadań sukcesywnie będą przekazywane Pani odpowiedzi, przygotowane według kryteriów określonych w przedmiotowych wnioskach, mając na uwadze stosowne zapisy art. 13 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001r. tj. w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące licząc od dnia złożenia wymienionych wyżej wniosków.
Szanowni Państwo, jest to druga, ale nie ostatnia identyczna odpowiedź burmistrza Wyszkowa na nasze wnioski o dostęp do informacji publicznej, zawierające pytania o bieżące funkcjonowanie gminy. Przytaczaliśmy już tę samą odpowiedź w artykule dotyczącym planów budowy slipu na Bugu w Wyszkowie. W najbliższym czasie opublikujemy wszystkie pozostałe pytania skierowane przez naszą redakcję do burmistrza, w odpowiedzi na które każe nam czekać nawet 2 miesiące na udzielenie informacji publicznej.