Nowy regulamin organizacyjny Urzędu Miejskiego w Wyszkowie obowiązuje od 24 lipca (poprzedni wprowadzony był za burmistrza Grzegorza Nowosielskiego w sierpniu 2023r.). Wraz z nim zaczęło obowiązywać zarządzenie burmistrza w sprawie ustalenia zakresu obowiązków i uprawnień zastępców burmistrza, sekretarza i skarbnika gminy oraz kierowników komórek organizacyjnych magistratu.
Wydziały po nowemu
W nowej strukturze urzędu znalazły się następujące wydziały:
- Wydział Inwestycji i Pozyskiwania Funduszy, a w nim: Referat Inwestycji i Referat Pozyskiwania Funduszy - wydział nowo utworzony z połączenia Wydziałów Inwestycji i Bezpieczeństwa oraz Wydziału Rozwoju; na czele nowego wydziału stanęła Żaneta Kozak (dotychczas naczelnik Wydziału Rozwoju), drugi z dotychczasowych naczelników - Adam Mróz - stracił stanowisko i pracę w Urzędzie Miejskim. Kierownikiem Referatu Inwestycji w drodze awansu wewnętrznego została Justyna Kukawska, a kierownikiem Referatu Pozyskiwania Funduszy - Anna Sasiak-Adamczyk
Czytaj także: Burmistrz likwiduje wydział inwestycji. Naczelnik do odwołania
- Wydział Organizacyjny - wydział nowo utworzony, naczelnikiem została Monika Domalewska (dotychczas główny specjalista ds. pracowniczych)
- Wydział Finansowo-Budżetowy - pozostał bez zmian, wydział nie będzie miał naczelnika - dotychczasowa naczelnik (jednocześnie główna księgowa i zastępca skarbnika) Anna Osowiecka awansowała na skarbnika gminy i to jej bezpośrednio podlegają aktualnie pracownicy wydziału; zastępcą skarbnika została w drodze awansu wewnętrznego Katarzyna Kujanek, zaś główną księgową - Martyna Szurawska
Czytaj także: Pożegnanie i powitanie skarbnika
- Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkalnictwa - bez zmian, naczelnikiem pozostaje Robert Garbarczyk
- Wydział Informatyzacji i Ochrony Danych - bez zmian, naczelnikiem pozostaje Robert Augustyniak
- Wydział Ochrony Środowiska - bez zmian, naczelnikiem pozostaje Mirosław Wysocki
- Wydział Spraw Obywatelskich i Administracji - bez zmian, naczelnikiem pozostaje Ewa Kuchta
- Wydział Edukacji i Spraw Społecznych - bez zmian, naczelnikiem jest wyłoniona w konkursie w tej kadencji Marta Wildangier-Ciuraj
Czytaj także: Nowa naczelnik od oświaty i spraw społecznych
- Urząd Stanu Cywilnego - bez zmian, kierownikiem pozostaje Małgorzata Buźniak
- Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami - bez zmian, naczelnikiem pozostaje Agnieszka Kostrzewa
- Wydział Podatków i Opłat Lokalnych - bez zmian, burmistrz niebawem ogłosi nabór na naczelnika, gdyż dotychczasowa naczelnik Agnieszka Londzin została 1 sierpnia zastępcą wójta gminy Rząśnik
- Wydział Promocji, Kultury i Sportu - bez zmian, stanowisko naczelnika będzie na razie nieobsadzone, bezpośredni nadzór nad wydziałem sprawuje aktualnie wiceburmistrz Alicja Staszkiewicz.
Zadania z zakresu bezpieczeństwa, ochrony przeciwpowodziowej, zarządzania kryzysowego, które dotychczas przynależały do wydziału Adama Mroza, zostały przypisane Wydziałowi Organizacyjnemu. Zatrudniony w nim został wyłoniony ostatnio w konkursie nowy pracownik ds. obronności - Michał Rojek. W Wydziale Ochrony Środowiska wydzielono 0,5 etatu dla ekodoradcy, co jest wymogiem w każdej gminie. Niebawem gmina ogłosi nabór na to stanowisko.
Zadania burmistrzów
1 sierpnia oficjalnie urzędowanie rozpoczął drugi zastępca burmistrza. Został nim Piotr Eychler. Pod bezpośrednim nadzorem drugiego wiceburmistrza pozostaje Wydział Ochrony Środowiska.
Czytaj także: "Trudna decyzja dla stworzenia bezpiecznej większości i realizacji programu"
Pierwszy zastępca - Alicja Staszkiewicz - nadzoruje i koordynuje działalność gminnych jednostek organizacyjnych z zakresu oświaty, kultury, sportu, pomocy społecznej. Pod jej bezpośrednim nadzorem pozostają także: Wydział Edukacji i Spraw Społecznych, Wydział Promocji, Kultury i Sportu.
Burmistrzowi podlegają bezpośrednio zastępcy, sekretarz, skarbnik, audytor wewnętrzny oraz wydziały: Inwestycji i Pozyskiwania Funduszy, Zagospodarowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami, Gospodarki Komunalnej i Mieszkalnictwa. Burmistrz sprawuje również bezpośredni nadzór nad realizacją zadań w sprawach zarządzania kryzysowego, wspierany przez Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego, a także nad realizacją zadań obronnych.
Pod bezpośrednim nadzorem sekretarza gminy - tu bez zmian jest nim Anna Gołębiewska - pozostają: Wydział Spraw Obywatelskich i Administracji, Wydział Organizacyjny, Wydział Informatyzacji i Ochrony Danych, Urząd Stanu Cywilnego.
Skarbnik kieruje pracą Wydziału Finansowo-Budżetowego, a pod jego bezpośrednim nadzorem pozostaje także Wydział Podatków i Opłat Lokalnych.
Łącznie w strukturze urzędu jest 96 etatów, a dotychczas było ich 92. Mimo to Alicja Staszkiewicz zapewnia, że koszty administracji nie wzrosną.
- Aktualnie koszty te poszły w górę, gdyż wypłacamy należności z tytułu odejścia z pracy byłej zastępcy burmistrza, byłej naczelnik wydziału promocji, skarbnika, byłego naczelnika wydziałów inwestycji oraz oświaty. Po tej "górce" poziom wynagrodzeń wróci do aktualnego, zatem mimo zmian organizacyjnych w urzędzie koszty jego utrzymania nie wzrosną - mówi wiceburmistrz.
W spółkach pełnomocnik
W najbliższym czasie burmistrz zamierza także powołać swojego pełnomocnika ds. nadzoru właścicielskiego nad gminnymi spółkami - PEC, PWiK, WTBS.
- Jest pomysł, by ten obszar został podzlecony wybranej przez burmistrza osobie zatrudnionej na umowę-zlecenie. Do tej pory takim pełnomocnikiem burmistrza ds. nadzoru właścicielskiego i infrastruktury był naczelnik Adam Mróz - mówi Alicja Staszkiewicz.
Burmistrz jest jednoosobowym zgromadzeniem wspólników gminnych spółek, a w jego imieniu bezpośredni nadzór nad ich zarządami sprawują rady nadzorcze, a także - jak się okazuje - odrębny pełnomocnik. Adam Mróz był na to stanowisko powołany w styczniu 2020 roku.
Czytaj także: Pierwsze ruchy kadrowe w gminie Wyszków
Czytaj także: Kto i za co odpowiada w Powiecie Wyszkowskim?