REKLAMA

REKLAMA

Urząd Miejski zorganizowany po nowemu

Autor: Elwira Czechowska

Miasto | Środa, 31 lip 2024 22:55

W Urzędzie Miejskim obowiązuje nowy regulamin organizacyjny opracowany przez zespół nowego burmistrza. Zmiany dotyczą przede wszystkim uporządkowania zakresów pracy poszczególnych wydziałów. Mniej w strukturze urzędu jest naczelników (w zdecydowanej większości pozostają dotychczasowi), za to przybył drugi zastępca burmistrza i nowi kierownicy. Burmistrz utworzył "superwydział" Inwestycji i Pozyskiwania Funduszy w miejsce Wydziału Inwestycji i Bezpieczeństwa oraz Wydziału Rozwoju. Do nadzoru nad gminnymi spółkami powołany zostanie odrębny pełnomocnik.

Miasto

Nowy regulamin organizacyjny Urzędu Miejskiego w Wyszkowie obowiązuje od 24 lipca (poprzedni wprowadzony był za burmistrza Grzegorza Nowosielskiego w sierpniu 2023r.). Wraz z nim zaczęło obowiązywać zarządzenie burmistrza w sprawie ustalenia zakresu obowiązków i uprawnień zastępców burmistrza, sekretarza i skarbnika gminy oraz kierowników komórek organizacyjnych magistratu. 

Wydziały po nowemu

W nowej strukturze urzędu znalazły się następujące wydziały:

- Wydział Inwestycji i Pozyskiwania Funduszy, a w nim: Referat Inwestycji i Referat Pozyskiwania Funduszy - wydział nowo utworzony z połączenia Wydziałów Inwestycji i Bezpieczeństwa oraz Wydziału Rozwoju; na czele nowego wydziału stanęła Żaneta Kozak (dotychczas naczelnik Wydziału Rozwoju), drugi z dotychczasowych naczelników - Adam Mróz - stracił stanowisko i pracę w Urzędzie Miejskim. Kierownikiem Referatu Inwestycji w drodze awansu wewnętrznego została Justyna Kukawska, a kierownikiem Referatu Pozyskiwania Funduszy - Anna Sasiak-Adamczyk

Czytaj także: Burmistrz likwiduje wydział inwestycji. Naczelnik do odwołania

- Wydział Organizacyjny - wydział nowo utworzony, naczelnikiem została Monika Domalewska (dotychczas główny specjalista ds. pracowniczych)

- Wydział Finansowo-Budżetowy - pozostał bez zmian, wydział nie będzie miał naczelnika - dotychczasowa naczelnik (jednocześnie główna księgowa i zastępca skarbnika) Anna Osowiecka awansowała na skarbnika gminy i to jej  bezpośrednio podlegają aktualnie pracownicy wydziału; zastępcą skarbnika została w drodze awansu wewnętrznego Katarzyna Kujanek, zaś główną księgową - Martyna Szurawska 

Czytaj także: Pożegnanie i powitanie skarbnika

- Wydział Gospodarki Komunalnej i Mieszkalnictwa - bez zmian, naczelnikiem pozostaje Robert Garbarczyk

- Wydział Informatyzacji i Ochrony Danych - bez zmian, naczelnikiem pozostaje Robert Augustyniak

- Wydział Ochrony Środowiska - bez zmian, naczelnikiem pozostaje Mirosław Wysocki

- Wydział Spraw Obywatelskich i Administracji - bez zmian, naczelnikiem pozostaje Ewa Kuchta

- Wydział Edukacji i Spraw Społecznych - bez zmian, naczelnikiem jest wyłoniona w konkursie w tej kadencji Marta Wildangier-Ciuraj 

Czytaj także: Nowa naczelnik od oświaty i spraw społecznych

- Urząd Stanu Cywilnego - bez zmian, kierownikiem pozostaje Małgorzata Buźniak

- Wydział Zagospodarowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami - bez zmian, naczelnikiem pozostaje Agnieszka Kostrzewa

- Wydział Podatków i Opłat Lokalnych - bez zmian, burmistrz niebawem ogłosi nabór na naczelnika, gdyż dotychczasowa naczelnik Agnieszka Londzin została 1 sierpnia zastępcą wójta gminy Rząśnik

- Wydział Promocji, Kultury i Sportu - bez zmian, stanowisko naczelnika będzie na razie nieobsadzone, bezpośredni nadzór nad wydziałem sprawuje aktualnie wiceburmistrz Alicja Staszkiewicz

Zadania z zakresu bezpieczeństwa, ochrony przeciwpowodziowej, zarządzania kryzysowego, które dotychczas przynależały do wydziału Adama Mroza, zostały przypisane Wydziałowi Organizacyjnemu. Zatrudniony w nim został wyłoniony ostatnio w konkursie nowy pracownik ds. obronności - Michał Rojek. W Wydziale Ochrony Środowiska wydzielono 0,5 etatu dla ekodoradcy, co jest wymogiem w każdej gminie. Niebawem gmina ogłosi nabór na to stanowisko. 

Zadania burmistrzów

1 sierpnia oficjalnie urzędowanie rozpoczął drugi zastępca burmistrza. Został nim Piotr Eychler. Pod bezpośrednim nadzorem drugiego wiceburmistrza pozostaje Wydział Ochrony Środowiska. 

Czytaj także: "Trudna decyzja dla stworzenia bezpiecznej większości i realizacji programu"

Pierwszy zastępca - Alicja Staszkiewicz - nadzoruje i koordynuje działalność gminnych jednostek organizacyjnych z zakresu oświaty, kultury, sportu, pomocy społecznej. Pod jej bezpośrednim nadzorem pozostają także: Wydział Edukacji i Spraw Społecznych, Wydział Promocji, Kultury i Sportu. 

Burmistrzowi podlegają bezpośrednio zastępcy, sekretarz, skarbnik, audytor wewnętrzny oraz wydziały: Inwestycji i Pozyskiwania Funduszy, Zagospodarowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami, Gospodarki Komunalnej i Mieszkalnictwa. Burmistrz sprawuje również bezpośredni nadzór nad realizacją zadań w sprawach zarządzania kryzysowego, wspierany przez Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego, a także nad realizacją zadań obronnych.

Pod bezpośrednim nadzorem sekretarza gminy - tu bez zmian jest nim Anna Gołębiewska - pozostają: Wydział Spraw Obywatelskich i Administracji, Wydział Organizacyjny, Wydział Informatyzacji i Ochrony Danych, Urząd Stanu Cywilnego.

Skarbnik kieruje pracą Wydziału Finansowo-Budżetowego, a pod jego bezpośrednim nadzorem pozostaje także Wydział Podatków i Opłat Lokalnych.

Łącznie w strukturze urzędu jest 96 etatów, a dotychczas było ich 92. Mimo to Alicja Staszkiewicz zapewnia, że koszty administracji nie wzrosną. 

- Aktualnie koszty te poszły w górę, gdyż wypłacamy należności z tytułu odejścia z pracy byłej zastępcy burmistrza, byłej naczelnik wydziału promocji, skarbnika, byłego naczelnika wydziałów inwestycji oraz oświaty. Po tej "górce" poziom wynagrodzeń wróci do aktualnego, zatem mimo zmian organizacyjnych w urzędzie koszty jego utrzymania nie wzrosną - mówi wiceburmistrz.   

W spółkach pełnomocnik

W najbliższym czasie burmistrz zamierza także powołać swojego pełnomocnika ds. nadzoru właścicielskiego nad gminnymi spółkami - PEC, PWiK, WTBS. 

- Jest pomysł, by ten obszar został podzlecony wybranej przez burmistrza osobie zatrudnionej na umowę-zlecenie. Do tej pory takim pełnomocnikiem burmistrza ds. nadzoru właścicielskiego i infrastruktury był naczelnik Adam Mróz - mówi Alicja Staszkiewicz. 

Burmistrz jest jednoosobowym zgromadzeniem wspólników gminnych spółek, a w jego imieniu bezpośredni nadzór nad ich zarządami sprawują rady nadzorcze, a także - jak się okazuje - odrębny pełnomocnik. Adam Mróz był na to stanowisko powołany w styczniu 2020 roku. 

Czytaj także: Pierwsze ruchy kadrowe w gminie Wyszków

Czytaj także: Kto i za co odpowiada w Powiecie Wyszkowskim?

REKLAMA


Komentarze (11).

REKLAMA

słabe to

Po przejrzeniu tego bubla organizacyjnego liczę, że Rada Miejska tego nie zaakceptuje, przewodniczący Szczerba oraz Osik, Brzeziński i inni, potwierdzą, że okres odpoczynku się skończył i trzeba zabrać się do pracy. Taka struktura to kpina z wyborców jak również dalszy rozkład wyszkowskiego samorządu. Jeżeli jest koalicja to rozłożenie odpowiedzialności wice z PiS na jeden wydział to śmiech, wydział w którym naczelnik "polityczny" nie widzi wycinanych drzew czy nie zamontował żadnego czujnika stanu powietrza zostaje. Naczelnik Kozak może być tylko kierownikiem a nie naczelnikiem super wydziału, którego szefem powinna być najbardziej zaufana osoba koalicji. Burmistrz jest szefem spółek komunalnych, powołuje rady nadzorcze i kreuje zarząd o tu jakiś nie określony pełnomocnik, a tłuste koty Nowosa nadal harcują. O drobnych rzeczach nie chce się gadać. Władza będzie żyć w matriksie, jak to dobrze rządzi, otoczona przez potakiwaczy Nowosa a ludzie będą przecierać oczy z zdziwienia.

obserwator Placu zabaw

do Romsa; teraz jest nas jeszcze dwóch optymistycznych. Na szczęście dla urzędu są ograniczenia dla liczby z-ców burmistrza. Może następny byłby, oczywiście wyłącznie z powodów politycznych i dla dobra publicznego, Leszek Marszał albo ktoś inny od Nowosielskiego? Kto wie..

obserwator Placu zabaw

Roms - jest nas dwóch jeszcze z optymizmem. Na szczęście są ograniczenia dla liczby zastępców burmistrza. Może następny byłby, oczywiście wyłącznie z powodów politycznych i dla dobra publicznego, Leszek Marszał albo ktoś inny od Nowosielskiego? Kto wie..

WyszkowskiGłos

Koszty poszły w górę, bo legendy już krążą o tym, ile Staszkiewicz zaproponowała Gołębiewskiej, żeby tylko nie odchodziła z urzędu

Edward

To ja Wam powiem co się zmieniło... NIC! Oszukaliście wyborców! Gołębiewska, Kozon, Kowalski i Szymański? Co Ci ludzie jeszcze tam robią? Filary Nowosielszczyzny, którego to era miała być dawno miniona jak mówił Pan nowy burmistrz celebryta. Czy to głupota czy deletanctwo, wszystko jedno, efekt ten sam. Staszkiewicz i Płochocki, wleźliście do urzędu na plecach ludzi uczciwych jak Osik, Szczerba, Bieżuńska, a nie macie nic wspólnego ani z ich pracowitością na rzecz miasta ani z uczciwością. Tylko lans, jak za dawnych czasów Wittichowa i Marszał. Żałuję Płochocki, że na Ciebie głosowałem. Stracony głos i nadzieja. Te quazi zmiany to jakaś wydmuszka. Albo kompletnie nie byliście gotowi na zwycięstwo albo jesteście oszustami.

roms

Póki co, podzielam optymizm "obserwatora Placu zabaw". Jeszcze dwa tygodnie do symbolicznych stu dni /burmistrzowania/.

obserwator Placu zabaw

To ci dopiero szansa na sPISanie się nowego zastępcy burmistrza... Żeby się tylko nie przepracował za prawie 20 tysięcy miesięcznie "nadzorując" jeden wydział z paroma pracownikami. Burmistrzu! Oczekuje się od Pana racjonalnych, śmiałych, odważnych działań. Odważniej i odpowiedzialniej byłoby niedawanie drugiemu zastępcy żadnego wydziału, zamiast tworzenia pozorów i odgrywanie kabaretu. Odwagi Burmistrzu... Jesteśmy z Panem (choć z ograniczoną wytrzymałością).

Burmistrz stracił zmysł powonienia?

Stęchlizna tak śmierdziała, że aż awansowała.

Niezależna

Art.24i Oświadczenia majątkowe są jawne. TYLE W TEMACIE

...

Dz.U.2024.609 t.j Art. 24h 1. "Pierwsze oświadczenie w terminie 30 dni od dnia: złożenia ślubowania (radny, wójt, burmistrz, prezydent miasta), wyboru/powołania na stanowisko/zatrudnienia (marszałek, starosta). 2. "Do złożenia oświadczenia majątkowego Wojewodzie Mazowieckiemu zobowiązani są: przewodniczący sejmiku województwa, marszałek województwa, przewodniczący rad powiatów, starostowie, przewodniczący rad gmin, wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast), przewodniczący rad dzielnic m. st. Warszawy z terenu województwa mazowieckiego." Ustawodawca nie nałożył obowiązku terminu jawności Art. 24i.

Niezależna

Może Tuba, by się zainteresowała faktem braku oświadczeń majątkowych burmistrza i zastępcy,, już po terminie prawnym Ciekawe, kiedy się ukażą?

Zostaw komentarz.

REKLAMA

Polecane firmy.

Ubezpieczenia
Multiagencja Ubezpieczeniowa - JANINA NOGA

ul. Pułtuska 133/10 07-200 Wyszków

[email protected]

608 554 520, 29 743 34 01

www.ubezpieczeniawyszkow.pl

Na Głoda
Manhattan Wyszków

Pułtuska 54a 07-200 Wyszków

[email protected]

29 679 03 23, 511 671 671

www.manhattan.net.pl

Najnowsze komentarze.

Nadchodzące wydarzenia.

REKLAMA

Okazje.

REKLAMA