Już od 1 lutego rodzice i opiekunowie składają wnioski o 800 plus na okres świadczeniowy, który rozpoczął się 1 czerwca i potrwa do 31 maja 2025 r. W województwie mazowieckim tylko do 6 czerwca do ZUS-u wpłynęło ok. 646,4 tysięcy takich wniosków, w całym kraju niemal 4,1 mln. Duża część uprawnionych nie złożyła jeszcze wniosków o świadczenie. W skali całego kraju wniosków o świadczenie nie złożono na około 100 tysięcy dzieci - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Czasu na przekazanie formularza jest coraz mniej. Termin mija 30 czerwca. Jeśli rodzic spóźni się i złoży wniosek o 800 plus po 30 czerwca, to nie otrzyma już wyrównania od czerwca. Świadczenie będzie przyznane od miesiąca złożenia dokumentów, czyli wniosek złożony w lipcu będzie oznaczał wypłatę świadczenia od lipca. Wyjątek stanowią rodzice nowo narodzonych dzieci, którzy na złożenie dokumentów mają trzy miesiące od narodzenia dziecka - dodaje rzeczniczka.
Jak sprawdzić, czy złożyliśmy wniosek?
Jeśli rodzic bądź opiekun dziecka nie jest pewny, czy złożył wniosek o 800 plus na nowy okres bez względu na to, jakim kanałem przekazał formularz, może to sprawdzić logując się na PUE ZUS. W zakładce "Rodzina 800+" w oknie "Szczegóły Twoich wniosków’’ może sprawdzić nie tylko czy wniosek wpłynął do ZUS-u, ale także, jaki jest stan obsługi tego wniosku, np. że jest w trakcje obsługi bądź świadczenie zostało przyznane.
Co ważne klientowi, który nie miał dotychczas konta na PUE ZUS, a złożył wniosek o świadczenie wychowawcze przez bankowość elektroniczną bądź za pośrednictwem portalu Emp@tia, ZUS założył konto na PUE automatycznie. W takiej sytuacji, aby zalogować się na to konto, należy użyć danych do logowania, które zostały wysłane na adres e-mailowy wskazany we wniosku o 800 plus.
Świadczenie 800 plus przysługuje na każde dziecko do ukończenia przez nie 18 lat, niezależnie od osiąganych dochodów. Pieniądze są przekazywane wyłącznie w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy.
Źródło: ZUS