Burmistrz Grzegorz Nowosielski potwierdza nasze informacje, że w tym półroczu podwyżkami wynagrodzeń objęci zostali pracownicy Urzędu Miejskiego zatrudnieni na stanowiskach urzędniczych.
- Podwyżką nie objęto pracowników zatrudnionych w urzędzie na kierowniczych stanowiskach urzędniczych - podkresla burmistrz.
Skala podwyżek w Urzędzie Miejskim w Wyszkowie kształtuje się następująco:
- procentowo: od 3,3 do 26,2% łącznego wynagrodzenia brutto,
- kwotowo: od 100 do 851 zł łącznego wynagrodzenia brutto.
Efektem zmian jest ukształtowanie się na stanowisku urzędniczym średniego łącznego wynagrodzenia brutto na poziomie 4.373 zł, co netto stanowi kwotę 3.171 zł (przed podwyzką na stanowisku urzędniczym średnie wynagrodzenie netto wynosiło 2.895 zł). Regulacja płac spowodowała wzrost średniego wynagrodzenia na stanowisku urzędniczym o 391,82 zł brutto, tj. 276 zł netto.
Podwyżki objęły także pięcioro kierowników jednostek organizacyjnych gminy Wyszków: dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej Agnieszkę Mróz, dyrektor Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej Małgorzatę Ślesik-Nasiadko, dyrektor Centrum Usług Wspólnych Małgorzatę Liwartowską, kierownik Świetlicy Socjoterapeutycznej "Słoneczna" Jadwigę Kamieniecką i kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy SOTERIA Marzenę Karpińską.
Jak informuje burmistrz, miesięczny skutek finansowy dla budżetu gminy wynikający z podwyżek, stanowi kwotę 33 tys. 120 zł.
- Istotnym jest, że na skutek finansowy w kolejnych latach wpływ będą miały liczne zmienne związane głównie z absencją chorobową pracowników, urlopami macierzyńskimi, czy wychowawczymi, rotacją w zatrudnieniu, zmianami wynikającymi ze stażu pracy - podkreśla Grzegorz Nowosielski.
Ostatnia regulacja wynagrodzeń pracowników Urzędu Miejskiego w Wyszkowie oraz kierowników jednostek organizacyjnych gminy miała miejsce w kwietniu 2019 roku. Co wpłynęło na decyzję o aktualnej podwyżce?
- Zwiększająca się konkurencja pracodawców samorządowych, szczególnie okołowarszawskich, prowadząca do konkurowania o doświadczonych i wykwalifikowanych pracowników, których po odejściu trudno zastąpić od razu porównywalnym kapitałem; dynamiczny wzrost płacy minimalnej (od 2017 r. do 2022 r. o 50%} powodujący spłaszczenie struktury wynagrodzeń pracowników; trudności w pozyskiwaniu specjalistów do pracy w samorządzie (wielokrotne powtarzanie konkursów na wolne stanowiska np. ds. promocji gminy, ds. zamówień publicznych, czy niewielkie zainteresowanie oferowaną pracą) oraz stawianie przez ustawodawcę nowych zadań do realizacji np. w obszarze obsługi procesu wydawania dowodów osobistych - to wszystko stanowiło sumę argumentów do podjęcia decyzji o regulacji wynagrodzeń - odpowiada burmistrz Grzegorz Nowosielski.