Nowi naczelnicy
Ewa Kuchta ukończyła wyższe studia prawnicze na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku, a także podyplomowe studia z zakresu Europejskiego Prawa Samorządowego w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Od roku 2003 pracuje w Wydziale Ogólnym i Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Wyszkowie, gdzie zajmuje się sprawami związanymi z działalnością gospodarczą. Posiada umiejętności w zakresie analizowania przepisów prawnych, rozpatrywania spraw na gruncie przepisów prawnych oraz łatwego nawiązywania kontaktów interpersonalnych. Prywatną część swego życia poświęca rodzinie – mężowi i trójce dzieci. Wolne chwile spędza czytając książki.
Robert Augustyniak jest absolwentem Wyższej Szkoły Informatyki w Warszawie na kierunku inżynieria oprogramowania. W latach 2000-2004 pracował w firmie DHL International Sp. z o.o. na stanowisku Customer Servise Agent, następnie awansowany został do funkcji Administratora Systemów OS, które to stanowisko sprawował do 2007 roku. Od 2008 roku, do dziś zatrudniony nieprzerwanie w Wydziale Ogólnym i Spraw Obywatelskich Urzędu Miejskiego w Wyszkowie na stanowisku starszego inspektora - Informatyka. Prywatnie jest szczęśliwym mężem i ojcem dwójki dzieci. W wolnych chwilach interesuje się numizmatyką i polską kinematografią.
Administracja, informatyzacja i rozwój wydzielone
15 marca w życie wchodzi nowy regulamin organizacyjny Urzędu Miejskiego w Wyszkowie, na mocy którego z dotychczas istniejącego wydziału Ogólnego i Spraw Obywatelskich powstaną nowe komórki – Wydział Spraw Obywatelskich i Administracji oraz Wydział Informatyzacji i Ochrony Danych.
- W związku z nowymi wyzwaniami, jakie nakłada na urzędy samorządowe polskie i europejskie prawodawstwo, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym i mając na celu ułatwienie relacji mieszkańców z urzędem, zdecydowałem o podzieleniu Wydziału Ogólnego i Spraw Obywatelskich na Wydział Spraw Obywatelskich i Administracji oraz Wydział Informatyzacji i Ochrony Danych. Pierwszy z nowo powstałych wydziałów będzie zajmował się ewidencją ludności, dowodami osobistymi, archiwum zakładowym, a także sprawami administracyjno-gospodarczymi. Natomiast do zadań Wydziału Informatyzacji i Ochrony Danych należeć będzie obsługa informatyczna i komputeryzacja urzędu, a także sprawy związane z informacją publiczną i ochroną danych. Do tej pory Wydział Ogólny i Spraw Obywatelskich miał bardzo różnorodne obszary działania, a rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych, tzw. RODO wymaga zwrócenia szczególnej uwagi na zadania z zakresu zarządzania danymi. Urząd posiada coraz więcej systemów obsługi mieszkańców, w związku z czym podział Wydziału Ogólnego i Spraw Obywatelskich jest niezbędny dla dalszego efektywnego działania - uzasadnia zmiany burmistrz Grzegorz Nowosielski.
Z Wydziału Pozyskiwania Środków Zewnętrznych utworzony został Wydział Rozwoju, w skład którego wejdzie również referat ds. zamówień publicznych, stanowisko ds. działalności gospodarczej i nowo powstałe stanowisko ds. innowacji. Wydział Rozwoju (naczelnik Żaneta Kozak) zajmował się będzie kompleksowo innowacyjnością funkcjonalną, pozyskiwaniem środków zewnętrznych w formie partnerstwa prywatno-publicznego, a także sprawami związanymi z działalnością gospodarczą. Wprowadzenie stanowiska ds. działalności gospodarczej w skład Wydziału Rozwoju jest nakierowane na podtrzymywanie i budowanie nowych dobrych relacji na linii Urząd Miejski - przedsiębiorcy.
Zmiany w wydziałach i straży miejskiej
W strukturze Wydziału Promocji, Kultury i Sportu pojawi się stanowisko ds. senioralnych, które obecnie zajmuje się m.in. przyznawaniem i wydawaniem Wyszkowskiej Karty Seniora oraz współpracą z Radą Seniorów i sprawami senioralnymi. Dotychczas działania te były prowadzone przez pełnomocnika ds. senioralnych, który - aby efektywnie działać - musiał współpracować z Wydziałem Promocji, Kultury i Sportu.
W obszarze obsługi Rady Miejskiej i kadr wydzielone zostanie wieloosobowe samodzielne stanowiska ds. obsługi Rady Miejskiej, jednostek pomocniczych gminy, spraw pracowniczych. Powyższa zmiana pozytywnie wpłynie na przepływ informacji i współpracę wewnętrzną. W tym zakresie nowy regulamin pozwalał będzie na zastępstwa czasowe.
W Straży Miejskiej zmniejszona zostanie liczba kierowników referatów z 3 do 2.
O zadania związane z ochroną przeciwpożarową i przeciwpowodziową zwiększy się zakres obowiązków dotychczasowego Wydziału Inwestycji, który wraz z nowym regulaminem zmieni nazwę na Wydział Inwestycji i Bezpieczeństwa. Zmiana ta łączy się ze znajomością tematu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i przeciwpowodziowego przez naczelnika wydziału Adama Mroza, który społecznie od wielu lat pełni funkcję prezesa Zarządu Oddziału Miejsko-Gminnego Związku Ochotniczych Straży Pożarnych w Wyszkowie.
Jak informuje Urząd Miejski, dzięki zmianom organizacyjnym zmniejszyły się dysproporcje w ilości etatów w poszczególnych wydziałach, przy jednoczesnym wzroście całościowej liczby etatów o jedyne 0,5. Od 8 marca w strukturze organizacyjnej Urzędu nie ma już stanowiska drugiego zastępcy burmistrza, na którym przez ostatnie lata był wakat. W związku z utworzeniem nowych stanowisk, tj. ds. innowacji, ds. obsługi jednostek pomocniczych gminy oraz ds. promocji w najbliższym czasie ogłoszone zostaną ogólnodostępne konkursy.
Źródło: UM Wyszków