Węzeł Kobyłka jest zamknięty i nie ma możliwości zjazdu. Wykonawca prowadzi tam jeszcze prace. Na węźle Marki wykonawca będzie rozbierał istniejącą łącznicę prowadzącą ruch z Trasy Toruńskiej (S8) na DK8 do Marek, co umożliwi mu wykonanie zjazdu z obwodnicy (jadąc od Białegostoku) na DK8 do Marek. Ponadto do dokończenia są prace poza ciągiem głównym. Wykonawca Zadania I (odc. Marki-Kobyłka) zapowiedział zakończenie robót w II kwartale 2018 r. Natomiast na węźle Radzymin Południe Wykonawca zadania 2 (odc. Kobyłka-Radzymin) będzie kończył roboty przez około trzy tygodnie, które są możliwe do zrealizowania po przełożeniu ruchu (po otwarciu ciągu głównego obwodnicy Marek).
Zmiany w organizacji ruchu po otwarciu trasy
Po otwarciu obwodnicy Marek, kierowcy będą mieli do dyspozycji dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej od istniejącego węzła Marki do włączenia w istniejący przebieg drogi S8 za węzłem Radzymin Południe.
W związku z postępem prowadzonych prac w pierwszym etapie wyłączone z użytkowania zostaną dwa węzły drogowe tj. węzeł Kobyłka (z ul. Szkolną) oraz węzeł Wołomin (z docelowym przebiegiem DW635). Jednocześnie należy zaznaczyć, że węzeł Marki w pierwszym okresie użytkowania będzie o niepełnych relacjach – będzie trwać budowa łącznicy relacji Białystok – Warszawa Targówek (ul. Radzymińska)/Marki.
Do dyspozycji kierowców będą: węzeł Radzymin Południe z drogą wojewódzką nr 635 oraz węzeł Zielonka z drogą wojewódzką nr 631.
W związku z powyższym zmianie ulegną zasady ruchu w zakresie dojazdu do m. Białystok oraz Marki, Radzymin czy Słupno.
Kierowcy jadący drogą S8 od strony Warszawy (most Grota) w celu dojazdu do Marek (dotychczasowego przebiegu DK8) powinni zwrócić szczególna uwagę na zmianę sposobu dojazdu i trzymać się prawej strony, a dojazd realizować z wykorzystaniem drogi serwisowej oraz skrzyżowania (na DK8) z sygnalizacją świetlną w węźle Marki. Zasada ta będzie oznakowana docelowymi tablicami drogowskazowymi i przeddrogowskazowymi oraz dodatkowo, dla podkreślenia tej istotnej zmiany, żółtymi tablicami tymczasowymi wyposażonymi w lampy błyskowe.
Kierowcy jadący ul. Radzymińską od strony Targówka powinni zwrócić uwagę na zmiany na tablicach kierunkowych i kierować się wg ich wskazań. W celu dojazdu do Białegostoku należy na węźle Marki skręcić w prawo na drogę S8, a w celu dojazdu do Marek, Radzymina i Słupna kontynuować jazdę na wprost jak dotychczas.
Kierowcy jadący drogą ekspresową S8 od strony Białegostoku zostaną automatycznie skierowani na nowy przebieg drogi S8. Z uwagi na brak relacji na Targówek (ul. Radzymińska-DW629) i Marki w węźle Marki, w celu dojazdu do tych miejsc należy dokonać zjazdu z drogi S8 wcześniej tj. na węźle Radzymin Południe bądź węźle Zielonka.
Więcej opisów pod linkiem: https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/28022/Trwaja-przygotowania-do-otwarcia-obwodnicy-Marek
Umowy na realizację S8 Marki - Radzymin zostały podpisane zostały podpisane w listopadzie 2014 r. Termin zakończenia prac dla trasy głównej został ustalony na koniec lipca 2017 r. Zgodnie z zapisami kontraktowymi, wykonawcy byli uprawnieni do wystąpienia o przedłużenie czasu na ukończenie robót z uwagi na brak możliwości wykonywania prac w okresie zimowym, dlatego też termin ten został przesunięty na październik 2017 r. Za przekroczenie terminu zakończenia robót GDDKiA naliczy kary zgodnie z warunkami kontraktu.
Zakres inwestycji:
Zadanie I odc. Marki-Kobyłka
- Wykonawca: Salini Polska (lider)
- Wartość robót: 331,6 mln zł
- Długość : 8,1 km
- Zakres: budowa drogi ekspresowej oraz węzłów Zielonka, Kobyłka
Zadanie II odc. Kobyłka-Radzymin
- Wykonawca: Astaldi (lider)
- Wartość robót: 405,9 mln zł
- Długość: 7,2 km
- Zakres: budowa drogi ekspresowej oraz węzła Radzymin Południe. Remont istniejącej drogi nr 8 (4 miesiące od otwarcia obwodnicy Marek).