1 sierpnia rozpoczęło się wydawanie druków i przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczenia wychowawczego, "Dobrego startu" i świadczeń rodzinnych jak "500 plus" na nowy okres zasiłkowy. Wszystkie druki dostępne są na stronie internetowej www.ops.wyszkow.pl. OPS zachęca do składania wniosków drogą elektroniczną przez portal Emp@tia, za pośrednictwem banków lub (w przypadku świadczenia wychowawczego oraz świadczeń rodzinnych) także przez platformę ePUAP. Od jutra wnioski o 300 zł na wyprawkę szkolną i inne świadczenia rodzinne można składać także osobiście w siedzibie Centrum dla Rodziny w Wyszkowie, przy ul. Kościuszki 54. Centrum czynne jest:
Poniedziałek 8.00 - 16.00
Wtorek 8.00 - 18.00
Środa dzień wewnętrzny
Czwartek 8.00 - 18.00
Piątek 8.00 - 16.00
Aby uniknąć uciążliwego stania w kolejkach Centrum dla Rodziny mieszczące się w budynku Wyszkowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji przy ul. T. Kościuszki 54 zostało wzbogacone o tzw. system kolejkowy. "Kolejkomat" został już zamontowany i funkcjonuje w fazie testów od 26 lipca. Z urządzenia można pobrać bilet kolejkowy z przydzielonym numerem oraz konkretnym stanowiskiem urzędnika. Urządzenie jest bardzo proste w obsłudze, na ekranie dotykowym wyświetlane są tylko dwa przyciski. Pierwszy - „Informacja”, który dotykamy, kiedy chcemy pobrać druki wniosków, odebrać decyzję lub w sprawie otrzymanego wezwania w tym m.in. przeprowadzenia wywiadu alimentacyjnego. Drugi przycisk to „Złożenie wniosku”. Nim posługujemy się, gdy chcemy złożyć wniosek lub dokumenty, bez względu na rodzaj świadczenia. Z urządzeniem połączony jest zamontowany powyżej monitor. Widnieje na nim wykaz aktualnie obsługiwanych numerów oraz wykaz tych które oczekują. Poprzez komunikaty wizualne i głosowe (głosowy przywołuje konkretny numer trzy razy) proszone są kolejne osoby do załatwienia sprawy.
Urządzenie ma przede wszystkim usprawnić obsługę interesantów. Pracownikowi Centrum wyświetla się na bieżąco, ile osób oczekuje w kolejce i na podstawie dotychczasowych statystyk czasu potrzebnego na załatwienie sprawy, mogą zweryfikować czy Centrum będzie w stanie obsłużyć wszystkich interesantów danego dnia. System umożliwia również „wstrzymanie” konkretnego numeru w sytuacji, kiedy interesant musi uzupełnić/wypełnić wniosek – wtedy jego numer nie jest usuwany z systemu, natomiast przywoływany po określonym czasie. Urządzenie ma możliwość prowadzenia statystyk. Tak więc np. na koniec każdego miesiąca kierownictwo CdR może podsumować, ile i jakiego rodzaju spraw zostało w danym miesiącu załatwionych. Zakup systemu kolejkowego był możliwy dzięki dotacji z budżetu gminy. Cena urządzenia wraz z monitorem to 18 tys. 500 zł.
- Klientów Centrum dla Rodziny prosimy o zwrócenie uwagi na nowe urządzenie i obowiązkowe pobieranie numerków. Prosimy o pobranie jednego biletu, bez względu na ilość załatwianych spraw - apeluje Agnieszka Mróz, dyrektor OPS.