Program szkoleń:
1. Integracja sensoryczna, jako metoda wspomagająca rozwój dziecka niepełnosprawnego
1. Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na zdobywanie umiejętności szkolnych.
2. Ćwiczenia praktyczne.
2. Terapia ręki
1. Wprowadzenie teoretyczne
2. Budowanie planu pracy.
3. Prezentacja wybranych metod, zabaw i technik (warsztaty).
3. Logorytmika – warsztaty
1. Zastosowanie logorytmiki w pracy z dziećmi.
2. Rodzaje ćwiczeń logorytmicznych.
3. Zabawy logorytmiczne – warsztaty.
Uczestników obowiązuje strój luźny i obuwie sportowe.
4. Masaż twarzy metoda Shantala – warsztaty
1. Przedstawienie krótkiej historii powstania masażu Shantala
2. Omówienie zalet, wskazań i przeciwwskazań do wykonania masażu
3. Instruktorski pokaz masażu twarzy metodą Shantala
Uczestnicy szkolenia proszeni są o przybycie na szkolenie bez makijażu i biżuterii.
5. Gimnastyka korekcyjna w środowisku wodnym
1. Ćwiczenia grupowe w sali ćwiczeń
2. Ćwiczenia grupowe w środowisku wodnym
Basen - dokonanie opłaty za wejście na basen wg. cennika, odpowiedni strój, itp.
Zachęcam do czynnego udziału w zajęciach prowadzonych w środowisku wodnym. Jednocześnie informuję, iż istnieje możliwość obserwacji zajęć z trybun. Sala ćwiczeń - obuwie na zmianę, luźny strój sportowy.
6. Wprowadzanie struktur gramatycznych u dzieci z autyzmem
1. Zasób leksykalny i gramatyczny;
2. Etapy programowania języka;
3. Kolejność prowadzania pytań.
7. Dogoterapia w terapii dzieci niepełnosprawnych dziecka
1. Dogoterapia, jako metoda wspomagająca działania rehabilitacyjne oraz terapeutyczne.
2. Pies motywatorem do podejmowania wszelkiej aktywności, wykonywanych ćwiczeń, przyswajania wiedzy oraz nabywania nowych umiejętności.
3. Poznajmy się - zabawy i ćwiczenia praktyczne z psem. Niwelowanie lęku przed zwierzęciem. Rozpoznawanie emocji własnych i zwierząt – warsztaty.
8. Decoupage dla małych i dużych
1. Co to jest decoupage?
2. Wykorzystanie techniki podczas zajęć z dziećmi i nie tylko - co można ozdabiać w tej technice
3. Ćwiczenia praktyczne
Uczestnicy powinni przynieść ze sobą:
- drewniany przedmiot, który chcą ozdabiać,
- motyw do ozdabiania - papierowa serwetka,
- preparaty: klej do decoupage, lakier do spękań jednoskładnikowy np.
Cracle medium Penart - można kupić w sklepie papierniczym Wyszków ul IAWP (1 opakowanie na 2-3 uczestników)
Czas trwania ok 2 -3 godzin - w zależności od tego, co będziemy ozdabiać i liczby uczestników.
9. Alternatywne i wspomagające metody komunikacji
1. Grupa odbiorców AAC.
2. Rodzaje AAC.
3. Zastosowanie AAC w terapii osób z autyzmem.
10. Bezpieczny pies, bezpieczne dziecko – wzajemna komunikacja
1. Definicje i typy dogoterapii
2. Pies terapeutyczny, wskazania i przeciwwskazania w terapii z psem
3. Przykłady ćwiczeń wspomagających rozwój dziecka
4. Bezpieczne dziecko = bezpieczny pies.
11. Quling
1. Quling – wprowadzenie teoretyczne
2. Pokaz i omówienie gotowych prac
3. Praca nad własnym projektem
12. Alfabet palcowy w nauce czytania
1. Zasady wprowadzania alfabetu palcowego
2. Wykorzystanie alfabetu palcowego w nauce czytania w kl I- II – film z roku 2016/17
3. Ćwiczenia praktyczne.
13. Metoda Ruchu rozwijającego W. Sherborne w rozwoju społecznym dziecka
1. Wprowadzenie teoretyczne(prezentacja)
2. Planowanie zajęć.
3. Ćwiczenia praktyczne .
Wymagany strój sportowy, ćwiczymy boso.
14. Papierowa technika czytania- Kamishibai” przeprowadzonego
1. Co to takiego jest Kamishibai ?
2. Jak przeprowadzić seans Kamishibai
3. Udział w przedstawieniu „Magiczna skrzynko otwórz się”
15. Jak wykonać ramkę w 3D?
1. Omówienie techniki 3 D
2. Malowanie na płótnie elementów zdobniczych.
3. Własna kompozycja.
PS. Proszę zakupić ramkę 3D w formacie.
16. Święta Wielkanocne w drewnie, papierze i masie solnej
1. Stroiki Wielkanocne (z witek i na drewnianym krążku).
2. Masa solna - jaja świąteczne do pomalowania.
3. Jajka z papieru do ozdoby.
4. Ozdabianie białej skrzynki na wiosenne kwiaty - wspólne sadzenie kwiatków.
17. Wychowanie przez czytanie
1. Czy czytanie jest nam potrzbne?
2. Wpływ mediów na dzieci.
3. Pomoc w nauczaniu wartości.
18. Przygotowanie ucznia z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do wyboru drogi edukacyjno- zawodowej
1. Potrzeba doradztwa zawodowego dla uczniów ze specjalnymi problemami edukacyjnymi.
2. Metody i narzędzia wspomagające diagnozę i preferencje i predyspozycje zawodowe.
3. System zatrudniania wspomaganego.
19. Terapeutyczna jazda konna dla dzieci i dorosłych niepełnosprawnie intelektualnie –hipoterapia
1. Cele terapeutycznej jazdy konnej.
2. Hipoterapia dziecka z autyzmem.
3. Ćwiczenia na koniu
Informacje dotyczące tematyki szkoleń na stronie www.osw.wyszkow.com.pl w zakładce "Wweekend szkoleniowy 1.04.2017”. Zainteresowanych prosimy o kontakt:
- [email protected]
- Hanna Mąka, tel. 509-595-086
Szczegóły dostępne również w załączniku poniżej.