REKLAMA

REKLAMA

Rodzice żądają pełnej SP nr 4

Autor: Admin Admin

Nauka | Poniedziałek, 13 mar 2017 19:03

"Oczekujemy utworzenia pełnej szkoły podstawowej z klasami 0-VII w miejsce Gimnazjum nr 2 już od pierwszego roku działalności tej szkoły podstawowej" - piszą do burmistrza Wyszkowa rodzice zabiegający o wolny nabór do Szkoły Podstawowej nr 4. Z naszych informacji wynika, że burmistrz stoi nadal na stanowisku, iż w SP nr 4 powstaną wyłącznie klasy 0, I, IV i VII.  

Nauka

REKLAMA

Nasza Redakcja otrzymała list otwarty do burmistrza Wyszkowa, którego autorami są rodzice zabiegający o wolny nabór do wszystkich klas reaktywowanej Szkoły Podstawowej nr 4. List trafił również do wiadomości radnych, wicemarszałka Sejmu, mazowieckiego kuratora oświaty.

Oto treść listu:

 

"Szanowny Panie Burmistrzu,

Jako rodzice dzieci uczących się w szkole podstawowej zmienianej obecnie  zgodnie z reformą oświaty wzywamy Pana do uwzględnienia interesów rodziców przy wdrażaniu tejże reformy.

Dotychczasowe propozycje władz miasta, choć z każdym miesiącem zbliżają się do oczekiwań mieszkańców, niestety nadal nie są akceptowalne dla nas. I pomimo patetycznych zapewnień o „kierowaniu się dobrem dzieci” podejmowane decyzje godzą w interesy uczniów i rodziców. Skandaliczne jest zignorowanie wyników ankiet przeprowadzonych w SP nr 1 i SP nr 2. Co trzecie dziecko chce od nowego roku uczyć się szkole podstawowej utworzonej z Gimnazjum nr 2. Tymczasem interpretacja wyników ankiet sugerująca, że większość rodziców nie chce przenosić dzieci oznacza, że wg władz miasta „większość rodziców” ma prawo decydować za pozostałych rodziców w sprawie kształcenia ich dzieci. Jest to co najmniej śmieszne. Wszyscy rodzice powinni mieć prawo zarówno do pozostawienia dziecka w obecnej szkole jak i przenieść do innej wybranej przez siebie. To właśnie władze miasta powinny nam jako mieszkańcom ułatwić przejście tej reformy, zamiast eskalować konflikty między szkołami oraz między rodzicami i przedstawiać argumenty niezgodne z prawdą.

Wprowadzenie reformy jest trudne i w każdej szkole oraz każdej rodzinie będzie to rewolucja. Niedopuszczalne jest natomiast scedowanie na dzieci i ich rodziców wszystkich problemów związanych z wprowadzeniem reformy w imię najmniejszego z możliwych zaangażowania się w ten proces władz samorządu czy „kompromisu szkół”.

Oczekujemy utworzenia pełnej szkoły podstawowej z klasami 0-VII w miejsce Gimnazjum nr 2 już od pierwszego roku działalności tej szkoły podstawowej. O tym, kto będzie się uczył w nowej szkole podstawowej powinni decydować uczniowie i ich rodzice. Nieakceptowalne jest umożliwienie dostępu do tej szkoły jedynie uczniom SP nr 1 i SP nr 2 i tylko w wybranych klasach.

Nie ma powodu, aby przekształcone w szkołę podstawową gimnazjum pracowało tylko z częściowym obciążeniem jedynie z klasami I, IV oraz VII. Jest to bardzo dobra szkoła i mamy wystarczająco dużo dzieci chętnych do nauki w niej, aby utworzyć wszystkie klasy. Pomimo zmiany szkoły rodzice mieliby chociaż ten komfort, że rodzeństwo uczyłoby się w jednej szkole.

Powoływanie  się na art. 205 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. 2017 poz. 60), który wspomina jedynie o uczniach przyszłych klas IV oraz VII nie jest powodem do nieutworzenia pełnej szkoły. Dowodzi tego odpowiedź MEN załączona do niniejszego listu (załącznik w pdf znajduje się poniżej - red.).

Art. 205 jest rozszerzeniem możliwości samorządów, aby przekształcone gimnazjum funkcjonowało poprawnie jako szkoła podstawowa już od początku. Można przenieść uczniów do nauki w klasie IV i VII administracyjnie lub na wniosek rodziców. Jest to uzasadnione zakończeniem pewnego etapu nauki w szkole podstawowej. W tym przypadku przepisu art. 130 ustawy – Prawo oświatowe nie stosuje się, ponieważ daje to większe możliwości samorządom na reaktywację szkoły podstawowej w miejsce gimnazjum i przeniesienie tam dzieci spoza obwodu.

W pozostałych przypadkach tj. dla klas I-III i V-VI   przepis art. 130 ustawy – Prawo oświatowe stosuje się obowiązkowo. Zgodnie z tym art. rodzice mogą przenieść dzieci do innej szkoły, szczególnie jeśli jest to szkoła rejonowa. 3. Jeżeli przyjęcie ucznia, o którym mowa w ust. 2, wymaga przeprowadzenia zmian organizacyjnych pracy szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe, dyrektor szkoły może przyjąć ucznia po uzyskaniu zgody organu prowadzącego.”

I takich właśnie zmian organizacyjnych domagamy się jako rodzice.

Chcemy zachowania wszystkich szkół podstawowych funkcjonujących w Wyszkowie i utworzenia pełnej szkoły podstawowej z Gimnazjum nr 2, tak abyśmy mieli prawo wyboru dowolnej z nich, najlepszej dla każdego ucznia szkoły.

Żądamy zatem utworzenia w przekształconej z gimnazjum szkoły podstawowej co najmniej jednej, a najlepiej dwóch klas w każdym roczniku. Pozwoli to na wykorzystanie szkoły i kadry nauczycielskiej, a także na odpowiednie zorganizowanie życia rodzinom, tak aby wszystkie dzieci szkolne mogły się uczyć w jednym budynku. Tym bardziej, że w tym budynku uczy się nadal kilkuset uczniów obecnego gimnazjum.

Zablokowanie dostępu do tej szkoły dla wielu chętnych nie jest  zgodne z art. 7.1 pkt 2 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty zapewniającym powszechną dostępność. Ograniczenie dostępu do tej szkoły jest również widoczne w niedostatecznym informowaniu rodziców o możliwości przepisania tam dzieci. Doprowadzi to takich kuriozalnych sytuacji jak naukę rodzeństwa w kilku różnych szkołach podstawowych. Doprowadzi też do przepełnienia pozostałych szkół podstawowych w mieście przy jednoczesnym niewykorzystaniu potencjału obecnego gimnazjum. W kolejnych latach rodzice dążąc do unormalnienia tej chorej sytuacji będą zabierać dzieci z takiej niepełnej szkoły do szkół oferujących naukę wszystkich roczników, a tym samym doprowadzi to do likwidacji obecnego gimnazjum. Czy właśnie taka jest intencja władz Wyszkowa?

Z poważaniem

Rodzice

(imię i nazwisko do wiadomości Redakcji)

 

 

Do wiadomości:

1. Rada Miejska w Wyszkowie: Piórkowska Elżbieta, Kukwa Danuta, Turek Piotr, Abramczyk Jan, Biernacki Radosław, Białek Kazimiera, Gryz Włodzimierz Michał, Hryniewicz Jan, Kuchta Bogdan, Lach Czesław, Nasiadka Stanisław, Paradowski Waldemar Marian, Piątek Andrzej, Rojek Wojciech Zbigniew, Salwin Rafał, Sobieski Krzysztof, Sosnowska Lucyna, Szczerba Adam, Śniadała Mateusz, Wróbel Sławomir, Wyszyński Grzegorz

2. Wicemarszałek Sejmu  - Stanisław Tyszka

3. Dyrektor Delegatury Kuratorium w Ostrołęce -  Michał Giers

4. Mazowiecki Kurator Oświaty - Aurelia Michałowska

Załączniki.

REKLAMA

Tagi.


Komentarze (0).

REKLAMA

Brak komentarzy

Zostaw komentarz.

REKLAMA