Tym razem panie pracujące na co dzień z małymi dziećmi zapoznały się z tajnikami nowatorskiej teorii ograniczeń – TOC. Warsztat metodyczny poprowadziła p. Dorota Kamińska - pedagog, neurologopeda, konsultant ds. wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w MSCDN w Ciechanowie, lider wdrażania narzędzi TOC w pracy z małym dzieckiem, autorka licznych publikacji ww. zakresie, m. in. poradnika dla nauczycieli „Jak bawić się i uczyć z pasją wykorzystując narzędzia TOC”.
Szkolenie spotkało się z dużym uznaniem i zainteresowanie wśród pań, gdyż TOC (teoria ograniczeń) to uniwersalny program edukacyjny w formie trzech prostych narzędzi graficznych, skierowany dla wszystkich poziomów edukacyjnych. Podstawowym zadaniem programu TOC dla edukacji jest pomoc w odpowiedzi na trzy pytania pojawiające się w każdym aspekcie życia, również w edukacji: Co należy zmienić? W co należy to zmienić? Jak należy to zmienić? Uniwersalność programu polega na tym, że trzy "narzędzia myślowe" TOC: (Chmura, Gałąź, Drzewko Ambitnego Celu) można zastosować do treści edukacyjnych wszystkich nauczanych przedmiotów. Ponadto, narzędzia uczą planowania pracy, podejmowania samodzielnych decyzji przez uczniów
i przewidywania ich konsekwencji, poprawnej komunikacji w klasie, analizy konfliktów i sposobów ich rozwiązywania. Poprzez swój graficzny układ, przejrzystość i łatwość budowy narzędzia te są bardzo proste do nauczenia. Nauczyciele biorący udział w warsztacie metodycznym będą mogli w przyszłości dzięki zastosowaniu narzędzi w codziennej nauce uczniów wspólnie z nimi nauczyć ich: zrozumieć materiał, zamiast uczyć się go na pamięć, wykorzystać zdobytą wiedzę w szkole do swojego życia, rozwiązywać swoje problemy i konflikty ze zrozumieniem zaistniałych sytuacji w sposób pokojowy, poszukując kompromisu dla obu stron.
Przeprowadzone wśród uczestniczek ankiety ewaluacyjne pokazały, że zorganizowana forma doskonalenia została oceniona wysoko zarówno w aspekcie merytorycznym, jak i organizacyjnym.