REKLAMA

Brańszczyk. Stypendia szkolne od września

Autor: Monika Grzelecka

Powiat | Wtorek, 03 sie 2021 12:14

Wzorem lat ubiegłych, w gminie Brańszczyk wnioski o stypendium szkolne na rok 2021/ 2022 będzie można składać osobiście od 1 do 15 września w Urzędzie Gminy.

Powiat

REKLAMA

Stypendium szkolne jest świadczeniem o charakterze socjalnym, zależnym od dochodu na osobę w rodzinie - 528 zł/ os., (dla osoby samotnie gospodarującej - 701 zł), w szczególności, gdy w rodzinie tej występuje bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka lub długotrwała choroba, wielodzietność, brak umiejętności wypełniania funkcji opiekuńczo - wychowawczych, alkoholizm lub narkomania, a także gdy rodzina jest niepełna lub wystąpiło zdarzenie losowe (zasiłek szkolny).

Co do zasady stypendium szkolne jest przyznawane w formie pomocy rzeczowej lub całkowitego lub częściowego pokrycia kosztów udziału w zajęciach edukacyjnych wykraczających poza zajęcia realizowane w szkole w ramach planu nauczania. Pomoc w formie rzeczowej dotyczy refundacji zakupu pomocy dydaktycznych, w tym m.in. podręczników i przyborów szkolnych, stroju na zajęcia wychowania fizycznego oraz innych pomocy i książek (opracowań) przeznaczonych na potrzeby edukacyjne, sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem związanym z procesem edukacji jak też kosztów opłat abonamentu internetowego oraz opłat za udział w wycieczkach szkolnych.

Wniosek o przyznanie stypendium można otrzymać w Sekretariacie urzędu, a także pobrać z załączników. W przypadku ubiegania się o stypendium dla pełnoletniego ucznia niezbędne jest przedłożenie stosownego upoważnienia (formularz pn. Upoważnienie pełnoletniego ucznia dla rodzica).

Z treści wniosku oraz załączonych zaświadczeń/oświadczeń powinien wynikać dokładny stan majątkowy rodziny ucznia. W sytuacjach wyjątkowych czy skomplikowanych należy sytuację rodzinną wyjaśnić w oświadczeniu (formularz pn. Oświadczenie Wnioskodawcy)

We wniosku należy wykazać dochody netto z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku (tj. z sierpnia), a w przypadku dochodu utraconego, z miesiąca złożenia wniosku (tj.  z września).

Do wniosku należy dołączyć:

- zaświadczenia dokumentujące dochody rodziców lub prawnych opiekunów ucznia z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku,

- dokumenty potwierdzające dochody rodziców lub prawnych opiekunów z tytułu świadczeń emerytalno - rentowych z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku,

- aktualne zaświadczenie o bezrobociu z Powiatowego Urzędu Pracy oraz ewentualnym pobieraniu zasiłku dla bezrobotnych,

- zaświadczenie/oświadczenie o korzystaniu ze świadczeń z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,

- informacja o wielkości posiadanego gospodarstwa rolnego w hektarach przeliczeniowych (decyzja w sprawie ustalenia zobowiązania podatkowego lub zaświadczenie o stanie majątkowym) lub oświadczenie o nieposiadaniu gospodarstwa rolnego na terytorium Polski (od 01.10.2018r. dochód z 1 ha przeliczeniowego wynosi 308 zł).

- zaświadczenia o spełnianiu innych kryteriów, np. że w rodzinie występuje niepełnosprawność itp.,

- w przypadku uzyskiwania innych niż wymienione wyżej dochodów i niemożliwości ich udokumentowania, jak również w przypadku nieuzyskiwania dochodów – należy złożyć stosowne oświadczenie (formularz pn. oświadczenie wnioskodawcy).

Do dochodu nie wlicza się:

- jednorazowego pieniężnego świadczenia socjalnego;

- zasiłku celowego;

- pomocy materialnej mającej charakter socjalny albo motywacyjny, przyznawanej na podstawie przepisów o systemie oświaty;

- wartości świadczenia w naturze;

- świadczenia przysługującego osobie bezrobotnej na podstawie przepisów o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z tytułu wykonywania prac społecznie użytecznych;

- dochodu z powierzchni użytków rolnych poniżej 1 ha przeliczeniowego;

- świadczenia wychowawczego (tzw. „500”).

Wnioski należy składać w Urzędzie Gminy w Brańszczyku w nieprzekraczalnym terminie do 15 września, zaś w przypadku słuchaczy kolegiów nauczycielskich, nauczycielskich kolegiów języków obcych i kolegiów pracowników służb społecznych do 15 października.

Wypłata stypendium nastąpi po otrzymaniu pozytywnej decyzji i po złożeniu stosownych faktur lub rachunków potwierdzających poniesione wydatki na cele edukacyjne (np. podręczniki, przybory szkolne, pomoce naukowe itp.)

Formularze do pobrania na stronie: https://samorzad.gov.pl/web/gmina-branszczyk/stypendia

REKLAMA

Tagi.


Komentarze (0).

REKLAMA

Brak komentarzy

Zostaw komentarz.

REKLAMA