Nasze telefony z dostępem do Internetu, z różnymi aplikacjami, w tym z bankowymi, stanowią szeroko otwarte okno na świat. Umożliwia nam to wykonywanie różnych operacji, w tym finansowych. Wiedzą o tym również oszuści. Aby dostać się do naszych oszczędności, próbują przejąć kontrolę nasz naszymi telefonami.
Jednym z takich sposobów jest wysyłanie niepozornie wyglądającej wiadomości SMS. Fałszywa korespondencja przypomina wezwania do zapłaty wystawiane przez jednego z największych dostawców prądu w Polsce. Jej treść jest następująca: „Na dzień… zaplanowano odłączenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie należności w kwocie…”. Do SMS-a załączony jest niebezpieczny link przekierowujący rzekomo do płatności. Tym sposobem klikając w przesłany adres internetowy wyszkowianka straciła 350 zł. Dodatkowo kobieta podała login i hasło do internetowego konta. Kiedy kobieta zorientowała się, że została oszukana, zablokowała dostęp do mobilnej bankowości i powiadomiła policję.